σήμερα άνοιξαν πληγές που δύσκολα κλείνουν.

Είμαι από αυτούς που θεωρούν ότι η ψήφιση του μεσοπρόθεσμου και του μνημονίου, είναι μονόδρομος. Είμαι από αυτούς που έχω χαρακτηρίσει όσους πετούν μολότοφ τρομοκράτες και εγκληματίες. Θεωρώ επίσης φασιστικό το να μην επιτρέπεις στην Βουλή να λειτουργήσει, π.χ. εμποδίζοντας τους βουλευτές να μπουν ή τρομοκρατώντας τους στον δρόμο. Στην δική μου αντίληψη, αν διαφωνείς τόσο ριζικά με μία κυβέρνηση, το μόνο αίτημα που μπορείς να έχεις είναι “εκλογές” -έτσι λύνονται οι “διαφορές” σε μία δημοκρατία, όχι δια βοής, ούτε με την βία.

Σε αυτό το πλαίσιο, ζητώ κάποια πράγματα από την αστυνομία, ακόμη και αν χρειαστεί να ασκήσει ελεγχόμενη βία: π.χ. να φροντίσει να μην αποκλειστεί η Βουλή και να φροντίσει για την σωματική ακεραιότητα των πολιτών που βρίσκονται στο κέντρο, είτε είναι για να διαμαρτυρηθούν, είτε για να δουλέψουν, είτε για κάποιο άλλο λόγο.

Αλλά αυτό που είδα στις εικόνες από τα σημερινά επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας και αυτά που διάβασα σε ανταποκρίσεις πολιτών, δείχνουν ότι η αστυνομία όχι μόνο δεν προστάτεψε τους πολίτες, αλλά σε πολλές φορές επιτέθηκε εναντίον πολιτών που δεν είχαν καμία ανάμιξη σε επεισόδια. Επίσης (δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά), είδα αστυνομικούς να αυτοδικούν εναντίον διαδηλωτών που ήταν πεσμένοι κάτω ή τους κρατούσαν συνάδελφοί τους -αν έχουν κάνει κάτι να τους συλλάβετε, δεν είναι δουλειά σας να αποφασίσετε ότι η ποινή τους είναι 3 μπουνιές και δύο κλωτσιές και δεν νομίζω ότι στην Ελλάδα προβλέπεται τέτοια ποινή, έτσι κι αλλιώς.

Σήμερα, με την αλόγιστη βία που άσκησε η αστυνομία, φοβάμαι ότι άνοιξε στην κοινωνία πληγές που δύσκολα κλείνουν. Και για αυτά υπάρχει όπως σημείωσε κάποιος στο twitter “φυσική, επιχειρησιακή και πολιτική ευθύνη”. Προφανώς, φταίνε κάποιοι αστυνομικοί. Προφανώς φταίνε κάποιοι αξιωματικοί της αστυνομίας. Και προφανώς, η πολιτική ευθύνη βαραίνει εξ ολοκλήρου τον κ. Παπουτσή -και το ότι δεν έχω δει μία (1) δήλωσή του ως τώρα, με εξοργίζει περισσότερο.

20 Responses to σήμερα άνοιξαν πληγές που δύσκολα κλείνουν.

  1. orestis says:

    Θα’λεγα πως πληγές υπήρχαν και μάλιστα είχαν κακοφορμίσει καλυμμένες κάτω από το ιδιόμορφο κοινωνικό συμβόλαιο από το 81 & ύστερα.

  2. teplir teplir says:

    Την πολιτική ευθύνη την φέρει ακέραια ο Γ. Παπανδρέου του οποίου (δυστυχώς κατά την γνώμη μου) υπάλληλος διατέλεσες.Όμως δεν ήξερες και σε δικαιολογώ. Ο Παπουτσής ο Πάγκαλος και όλοι αυτοί οι “ανάρπαστοι” τύποι από τον Παπανδρέου τοποθετήθηκαν και την ανοχή του έχουν.

    Ας μιλήσουμε ξεκάθαρα έστω και για μια φορά. Η δημοκρατία υπάρχει μόνο γι αυτούς αυτούς που συμφωνούν και “ασπάζονται” την καθεστηκυία τάξη. Δυστυχώς η Ελλάδα δεν είναι μέρος να ζει κανείς πια.
    Λυπάμαι πολύ, καληνύχτα Ελλάδα, καληνύχτα δημοκρατία.

  3. ΑΚΟΥΣΕ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ ΜΕ 592 ΕΥΡΟ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΔΩΣΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΛΕΦΤΑ ΣΟΥ ΣΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΤΕ ΘΑ ΣΕ ΠΑΡΑΔΕΧΤΩ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΧΤΩ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ! ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΕΡΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΛΠ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΕΙΟΤΗΤΕΣ!

  4. kostis says:

    Μπράβο για αυτό το άρθρο Παναγιώτη. ΤΟ ότι δεν ζήτησε κανένας συγνώμη αλλά αντίθετα υπήρξε πλήρης κάλυψη της ΕΛΑΣ (ο Μόσιαλος στον ΑΝΤ1 είπε ότι τα ΜΑΤ έδειξαν αυτοσυγκράτηση!!!) εμένα με προϊδεάζει ότι η βία επί δικαίων και αδίκων ήταν απόφαση της κυβέρνησης (πιθανότατα για να αδειάσει πάσει θυσία η πλατεία). Άλλωστε κάτι παρόμοιο, αλλά σε μικρότερη κλίμακα, είδαμε και χτες. Υποθέτω ότι δεν περίμεναν τέτοιο όργιο βίας, αλλά άμα λύσεις τα σκυλιά έχεις την απόλυτη ευθύνη.

    P.S. Εγώ θα περίμενα ο ίδιος ο πρωθυπουργός (και όχι ο Παπουτσής) να κάνει δηλώσεις για το θέμα, δεν είναι απλό πράγμα να καταλύεται η συνταγματική νομιμότητα – εδώ είδαμε μέχρι και εφόρμηση σε μανάβικο (youtube.com/watch?v=p5FARBm7k48 ) από ΜΑΤ σε ρόλο ταγμάτων εφόδου.

  5. συμφωνώ απόλυτα

  6. Συμφωνώ μαζί σου στο κομμάτι που αναφέρεσαι στην ευθύνη του κράτους, έχω όμως μία διαφωνία στο κομμάτι περί δημοκρατίας, φασισμού και βίας:

    “Ελεγχόμενη βία”??? Όταν ο πολίτης στραφεί ενάντια στους θεσμούς που έχουν φτιαχτεί για να τον υπηρετούν (πολιτικοί, βουλή) το κάνει επειδή έχουν πάψει να τον υπηρετούν. Η κατάλυσή/αντικατάστασή τους επιβάλλεται. Η παραμονή με τη χρήση βίας (αστυνομία) είναι φασισμός. Αυτή είναι η άποψή μου, πιθανότατα να μην τη συμμερίζεσαι. Θα ήθελα όμως την απάντησή σου στο παρακάτω:

    Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πως είναι δυνατόν να γράφεις για τα περί “τρομοκρατίας” των βουλευτών και περί κατάλυσης της “δημοκρατίας” από τους εξοργισμένους διαδηλωτές. Γιατί αν δεν κάνω λάθος, η παρούσα κυβέρνηση καταλύει τη δημοκρατία αφού δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του λαού (πχ αφανισμός της μεσαίας τάξης). Και αν δεχτούμε ότι ο βιασμός της μεσαίας τάξης είναι πράγματι μονόδρομος (αν και όπως ξέρουμε “στην πολιτική δεν υπάρχουν αδιέξοδα/μονόδρομοι”), δεν είδα το αυτονόητο, να παραιτηθεί η κυβέρνηση κάτω από το ηθικό βάρος και τις πιέσεις και να προκηρυχθούν εκλογές. Αυτό θα ήθελε να δει ο λαός και αυτό θα γινόταν σε μία δημοκρατική χώρα. Οπότε για ποια δημοκρατία μιλάς και για ποιον φασισμό;
    Ειλικρινά αναρωτιέμαι, τα ίδια περίπου ακούω και από τα ΜΜΕ και θα ήθελα μια απάντηση.

    • Anonymous says:

      “Ελεγχόμενη βία” είναι να κυνηγήσεις τον κλέφτη στον δρόμο και να τον χτυπήσεις για να τον ακινητοποιήσεις. Εϊναι να σπρώξεις με τις ασπίδες, προκειμένου να διατηρήσεις την τάξη. Είναι ακόμη και να χρησιμοποιήσεις την απειλή βίας για να ανοίξεις έναν δρόμο στον οποίο είναι εγκλωβισμένοι πολίτες. Σε κάποιες περιπτώσεις, π.χ. σε μία ληστεία, είναι ακόμη και να πυροβολήσεις, υπό προϋποθέσεις.

      Όλα αυτά είναι βία, που ένας πολίτης δεν έχει δικαίωμα να ασκεί, αλλά σε μία δημοκρατία, επιτρέπεται να ασκείται μόνο από την αστυνομία, κάτω από πολύ συγκεκριμένους κανόνες.

      Με λίγα λόγια, δίνουμε το δικαίωμα να ασκηθεί βία μόνο στην αστυνομία. Σε αυτούς δίνουμε όπλα, σε αυτούς δίνουμε χειροπέδες κ.λ.

      Αυτά γενικά, και ανεξάρτητα από τα επεισόδια κ.λ.

      Βέβαια, σε αντίθεση με μία ένοπλη ληστεία ή την καταδίωξη ενός εμπόρου ναρκωτικών, υπάρχουν άλλες περιπτώσεις που δεν είναι τόσο απλές οι απαντήσεις. Όπως για παράδειγμα τί κάνεις αν κάποιοι πολίτες παρεμποδίζουν μία λειτουργάι του κράτους, όπως π.χ. αν αποκλείσουν την Βουλή. Σε αυτά πιο αρμόδιοι να απαντήσουν είναι νομικοί και συνταγματολόγοι.

      Τώρα, σχετικά με το αν οι πολιτικοί υπηρετούν ή όχι τον πολίτη, είναι μεγάλη συζήτηση. Σήμερα από του 300 βουλευτές, οι 155 ψήφισαν κάτι που και εγώ θεωρούσα ότι έπρεπε να ψηφίσουν. Κάποιους τους ψήφισα και χαίρομαι που έπραξαν όπως θα ήθελα. Ξέρω πολλούς που συμφωνούν μαζί μου και πολλούς που διαφωνούν, όπως εσύ. Σε μία δημοκρατία, την διαφωνία μας αυτή δεν την λύνουμε με το να κατέβω εγώ εναντίον σου στο Σύνταγμα και να παίξουμε μπουνιές. Την λύνουμε με εκλογές.

      Αν λοιπόν πιστεύεις ότι οι βουλευτές δεν εκφράζουν την βούληση της πλειοψηφίας, δεν καταλύεις την Βουλή, δεν χτυπάς βουλευτές, αλλά απαιτείς εκλογές: “παιδιά, να ξαναμερηθούμε!”

      Έχω ξαναγράψει, ότι θα συνέχιζα να διαφωνώ, αλλά θα εκτιμούσα τους “αγανακτισμένους” αν αντί να μουτζοώνουν και να βρίζουν Βουλή και βουλευτές, φώναζαν αδιάκοπα “εκλογές”.

      Προσωπικά, προσέχω πολύ να μην νομίζω ότι ξέρω “τί θέλει ο λαός”. Ο λαός εκφράζεται μέσα από τις κάλπες. Πολλές φορές έχω δει αποτελέσματα που με απογοήτεψαν και με ξάφνιασαν -π.χ. τελικά όλες αυτές οι χιλιάδες κόσμου που είχα δει σε συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα, δεν ήταν η πλειοψηφία όπως νόμιζα το 2007. Αλλά έτσι είναι στην δημοκρατία.

      Τί σε κάνει να πιστεύεις ότι οι (100; 200; χιλιάδες, πες εσύ ένα νούμερο) συγκεντρωμένοι στο Σύνταγμα εκφράζουν την πλειοψηφία; Εϊναι σίγουρα ένα σημαντικό μέγεθος που ο πολιτικός κόσμος πρέπει να λάβει υπόψην του. Αλλά πλειοψηφία; Έχω πολύ σοβαρές (έως βάσιμες) αμφιβολίες.

      • Anonymous says:

        Δυστυχώς ακόμα και 200.000 κόσμος να φωνάξουμε ταυτόχρονα ΕΚΛΟΓΕΣ στο Σύνταγμα εκλογές δε γίνονται :)

        Σύμφωνα με το πολίτευμά μας αυτή τη δυνατότητα για εκλογές την έχει μόνο ο ΓΑΠ (και ο Παπούλιας). Το πιο έντιμο θα ήταν όταν είδαν ότι δεν μπορούν να εφαρμόσουν το πρόγραμμά για το οποίο ψηφίστηκαν να πάνε σε εκλογές. Ή έστω σε ένα ουσιαστικό δημοψήφισμα (πχ “ΔΝΤ ή όχι” …. και όχι δημοψήφισμα του στυλ “300 βουλευτές ή 200″).

        Αλλά σύμφωνα με τον ΓΑΠ δεν υπάρχει άλλη λύση πέραν της δικιάς του, άρα δεν τίθεται θέμα δημοψηφίσματος. Μπορεί να έχει και δίκιο και η δικιά του λύση μπορεί να είναι η σωστή και παρόλαυτά να καταψηφιζόταν στο δημοψήφισμα …. αλλά αυτό δεν είναι δημοκρατία (και ο Στάλιν για το καλό του λαού αποφάσιζε μόνος του).

      • Δεν χρειάζεται η πλειοψηφία, αρκεί ένα μεγάλο μέρος των πολιτών. Αν λάβουμε υπόψη την ανεργία, τι περικοπές στους μισθούς, το ξεπούλημα και τα τελευταία γκάλοπ, δεν θέλει και πολύ για να συμπεράνεις ότι η πλειοψηφία είναι απογοητευμένη από την κυβέρνηση.
        Δεν ισχυρίζομαι ότι ξέρω τι θέλει ο λαός. Λέω ότι ο κόσμος είναι διασπασμένος, και πως αν αυτή δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για εκλογές δεν ξέρω ποια θα είναι. Σου θυμίζω ότι η κυβέρνηση ψηφίστηκε για να εκπληρώσει το προεκλογικό της πλάνο και όχι για να πουλήσει την Ελλάδα ή να κόψει δύο μισθούς από κάθε εργαζόμενο (δεν εξετάζω αν αυτά τα μέτρα είναι απαραίτητα). Προφανώς κατά τη γνώμη σου, όλα είναι καλά και δεν υπάρχει κανέναν πρόβλημα ώστε να πάμε σε εκλογές.
        Όσον αφορά τις μούντζες και τις ύβρεις, προσωπικά δεν με ενοχλούν καθόλου, και να είσαι σίγουρος ότι είμαι δημοκράτης. Θα με ενοχλούσαν σε μία κοινωνία που όλα λειτουργούν ρολόι. Αλλά για την Ελλάδα την παρούσα χρονική περίοδο είναι τουλάχιστον υποκρισία ότι δεν συμβαίνει τίποτα. Και δεν είναι έτσι.

      • b3ren says:

        Ο κόσμος που είναι μαζεμένος στο σύνταγμα μπορεί να μην εκφράζει την πλειψηφία… δυστυχώς όμως ούτε και η κυβέρνηση. Το 44% είναι μικρότερο του 56%, έτσι δεν είναι;
        Η -έντονα- ενισχυμένη αναλογική δίνει “σταθερές” κυβερνήσεις, αλλά κρύβει μέσα της τον σπόρο για όσα… μπουμπούκια βλέπουμε να ανοίγουν αυτές τις μέρες. Λυπάμαι πραγματικά για όσους βλέπουν την βία ως εκτροπή. Δεν είναι τίποτε άλλο από παράγωγο του πολιτικού μας συστήματος.
        Βέβαια, το Σύνταγμά μας έχει την λύση για τέτοιες καταστάσεις…

      • Anonymous says:

        φίλε μου για πια δημοκρατία μιλάς? είναι δημοκρατική πράξη η διαγραφη του Κουρουμπλή από τη ΚΟ του πασοκ? έτσι είναι η δημοκρατία? όποιος διαφωνεί να περνει πόδι?
        δε θέλω να σε στεναχωρίσω αλλά αυτό δεν λέγεται δημοκρατία αλλά φασισμός!

      • Anonymous says:

        φίλε μου για πια δημοκρατία μιλάς? είναι δημοκρατική πράξη η διαγραφη του Κουρουμπλή από τη ΚΟ του πασοκ? έτσι είναι η δημοκρατία? όποιος διαφωνεί να περνει πόδι?
        δε θέλω να σε στεναχωρίσω αλλά αυτό δεν λέγεται δημοκρατία αλλά φασισμός!

  7. Anonymous says:

    “αν διαφωνείς τόσο ριζικά με μία κυβέρνηση, το μόνο αίτημα που μπορείς να έχεις είναι “εκλογές” -έτσι λύνονται οι “διαφορές” σε μία δημοκρατία, όχι δια βοής, ούτε με την βία”

    Τι γίνεται αν ζητάς εκλογές αλλά δεν τις κάνει η κυβέρνηση; Περιμένεις να τελειώσει η 4ετία να την καταψηφίσεις, σωστά; Θα συμφωνούσα σε κάτι τέτοιο…

    Αλλά εδώ έρχεται το άλλο πρόβλημα: Ψηφίζεις ένα κόμμα σύμφωνα με το προεκλογικό του πρόγραμμα και μετά δεν τηρεί τίποτα. Περιμένεις 4 χρόνια και ψηφίζεις άλλο κόμμα το οποίο επίσης δεν τηρεί τίποτα από όσα έθεσε για να σου ζητήσει την ψήφο.

    Άρα η δημοκρατία δε λειτουργεί και μια και άλλο ψηφίζεις άλλο σε κυβερνάει. Άρα ποιος ο τρόπος να βγεις από αυτόν τον 4ετή φαύλο κύκλο εκτός από το να προσπαθήσεις με διαδηλώσεις να επαναφέρεις την διακυβέρνηση στα προσυμφωνηθέντα (ή σε εκλογές αν τα προσυμφωνηθέντα δεν μπορούν λόγω εκτάκτων αναγκών να εφαρμοστούν)

    Πραγματικά αν υπάρχει άλλος τρόπος εκτός απο τις διαδηλώσεις θα τον προτιμήσω … δεν αντέχω άλλο χημικό :)

  8. mperedim says:

    Μια προβοκατόρικη απορία μόνο (αφού ξεκαθαρίσω πως κατά τα άλλα συμφωνώ σχεδόν απόλυτα με το κείμενο).

    Θεωρείς πως για το Δεκέμβρη ή για τις φωτιές του 2007 η πολιτική ευθύνη βαραίνει εξ ολοκλήρου τον Πολύδωρα και καθόλου τον Κ.Καραμανλή; Και αν όχι, γιατί;

    • Anonymous says:

      Με έβαλες σε σκέψεις και έψαξα να δω τί έγραφα εκείνη την εποχή. Αυτά είναι τα posts μου για τον Δεκέμβρη του 2008:

      http://rec-on.blogspot.com/2008/12/16.html
      http://rec-on.blogspot.com/2008/12/blog-post_08.html
      http://rec-on.blogspot.com/2008/12/blog-post_1498.html
      http://rec-on.blogspot.com/2008/12/blog-post_6522.html
      http://rec-on.blogspot.com/2008/12/blog-post_4047.html

      Παραδόξως (ναι, και εγώ νόμιζα ότι θα έχω γράψει απίστευτα πράγματα εναντίον του Καραμανλή), η κριτική μου νομίζω ότι είναι πάρα πολύ ήπια στις πολιτικές ηγεσίες. Δεν έχω κάνει καν επίθεση, ούτε στον Καραμανλή, ούτε στον υπουργό του (δεν είδα κάπου να τον αναφέρω), σε αντίθεση με το συγκεκριμένο post που έχει ευθεία επίθεση στον Παπουτσή.

      Διάβασε και πες μου και εσύ. (Έχει ενδιαφέρον για όποιον θέλει να με κρίνει, γιατί πολλά posts αναφέρονται και στους κουκουλοφόρους, και στην βία.)

      • mperedim says:

        Με κάποια καθυστέρηση (sorry αλλά δεν το είδα εγκαίρως, μάλλον μου ξέφυγε το notification): r-e-s-p-e-c-t για τη συνέπεια, ασχέτως του αν δε συμφωνώ.

  9. Anonymous says:

    φίλε μου για πια δημοκρατία μιλάς? είναι δημοκρατική πράξη η διαγραφη του Κουρουμπλή από τη ΚΟ του πασοκ? έτσι είναι η δημοκρατία? όποιος διαφωνεί να περνει πόδι?
    δε θέλω να σε στεναχωρίσω αλλά αυτό δεν λέγεται δημοκρατία αλλά φασισμός!

  10. Anonymous says:

    φίλε μου για πια δημοκρατία μιλάς? είναι δημοκρατική πράξη η διαγραφη του Κουρουμπλή από τη ΚΟ του πασοκ? έτσι είναι η δημοκρατία? όποιος διαφωνεί να περνει πόδι?
    δε θέλω να σε στεναχωρίσω αλλά αυτό δεν λέγεται δημοκρατία αλλά φασισμός!

    • Anonymous says:

      Καλά, άντε βρήκαμε ανοικτά σχόλια, ευκαιρία να πει ο κάθε πικραμένος τον πόνο του.

      Προφανώς και είναι μέσα στις δημοκρατικές λειτουργίες ενός πολιτεύματος, ένα πολιτικό κόμμα να διαγράφει ένα στέλεχός του με το οποίο θεωρεί οτι διαφωνούν σε βασικές πολιτικές επιλογές.