τιμές αρχηγού κράτους;

Το σκηνώμα του Αρχιεπισκόπου τοποθέτησαν σε κιλλίβαντα πυροβόλου 12 ιερείς της Αρχιεπισκοπής, και έπειτα ξεκίνησε η πορεία προς την τελευταία κατοικία του Μακαριστού Χριστόδουλου στο Α Νεκροταφείο Αθηνών. Κατά την έξοδο από τη Μητρόπολη, έπεσαν 21 κανονιοβολισμοί από το Λυκαβηττό.

πηγή: pathfinder.gr

“κιλλίβαντα πυροβόλου”; Η θρησκεία που βασίζεται στο “αγαπάτε αλλήλους”, θεώρησε τιμητικό να μεταφερθεί “το σκήνωμα” του ηγέτη της πάνω σε ένα πολεμικό όπλο;

Δυστυχώς ναι. Γιατί στην χώρα μας, η Εκκλησία περισσότερο και από θρησκευτική εξουσία, έχει τεράστια κοσμική εξουσία -οικονομική, πολιτική ακόμη και διοικητική. Ακριβώς αυτό εξέφραζε αρχιεπίσκοπος εν ζωή -αυτό συμβολίζει και η κηδεία του.

Ας είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει. Ας είναι ο τελευταίος θρησκευτικός ηγέτης που η Εκκλησία δέχεται να θαφτεί με τιμές αρχηγού κράτους.

33 Responses to τιμές αρχηγού κράτους;

  1. Pingback: buzz

  2. nmpardakis says:

    θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου!

    Αν και ο επόμενος πολύ θα θέλει την ίδια φάση!

    Αυτές τις μέρες μόνο η Ελληνοφρένεια μίλησε όποιος τους είδε/άκουσε (και δεν διάβαζε…) θα κατάλαβε…!

  3. anastasia says:

    apo tin imera pou apeviose o arxiepiskopos apefiga tin tileorasi ke tis efimerides.thelisa etsi na prostatefso ton eafto mou.an ke den energo etsi pote.ali mia geliotita pou den mporousame na tin apofigoume me tipota
    .poles fores anarotieme mipos ftei o tropos skepsis mou me apotelesma na vlepo ta pragmata monoplevra.den ine dinaton toses xiliades anthropi na simetasxoun se afti ti geliotita ke ego na dixno asevia sto nekro.
    den mporo omos na alakso tora ine pia arga.

    isos tha eprepe o ROK STAR na itan ligo pio magas fefgotas apo ayti ti zoi.me to pio aplo tropo.zitontas ta xrimata pou tha mazeve i mitropoli apo ta pagaria tis ke to kostos ton louloudin
    na dothoun sta pedia me karkino.malon den ton enimerose kanis pos ta savanoamfia den exoun tsepes.
    telos thelo na stilo tis kaliteres efxes mou se alous tous karkinopothis.
    ke na thimoude panta pos ton thanato ton patane to thema ine na min sikosoune to podi tous

  4. gtzi says:

    ‘Πες τα χρυσόστομε!’
    Είναι αρκετά βαθιά εδραιωμένη η (τριτο?)κοσμική εξουσία της εκκλησίας στη χώρα μας, τόσο ώστε απαιτεί πολιτική βούληση πολλαπλάσια αυτής στην οποία οφείλουμε το ότι αποχαιρετούμε τον ουρανοκατέβατο ‘αρχηγό κράτους’ με ταυτότητες που δεν αναγράφουν τα όποια πιστεύω μας.
    Αν δεν υπάρχει ικανός εκφραστής της βούλησης αυτής, οφείλουμε να τον δημιουργήσουμε, αν υπάρχει οφείλουμε να τον υποστηρίξουμε. Άμεσα.

  5. coolplatanos says:

    …και ας ελπίσουμε με τον επόμενο να έχουμε επιτέλους και στην Ελλάδα διαχωρισμό Εκκλησίας – Κράτους αφού ΚΑΙ οι πολιτικοί αποφασίσουν να αναλάβουν το ανάλογο πολιτικό κόστος ώστε να αποδίδονται τα του θεού στο θεό και τα του Καίσαρος στον Καίσαρα…

  6. kyanos says:

    Εντωμεταξύ στο επικήδειο ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης προσφώνησε το ΠΡΩΗΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ πριν τον πρώην πρόεδρο της δημοκρατίας και τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Καλά πού ζούνε

  7. andreas says:

    Μια καλή ιδέα θα ήταν να μην υπάρχει η φράση “αρχηγός κράτους” και αντίστοιχα happenings. Έτσι κι αλλιώς αυτοί που πραγματικά διακιούνται του τίτλου ή των αντιστοίχω τιμών είναι μια από τα ίδια στην καλύτερη… Να μην αναφέρω παραδείγματα καλύτερα!!!!

  8. Nikolas says:

    Τώρα σώθηκες Παναγιώτη! Περιμένεις από την εκκλησία να μην “ξαναδεχτεί” κάτι τέτοιο;!

    Μου αρέσει που κάποιοι αραιά και που, πετάνε μία φράση που σε λίγο καιρό θα διώκεται και θα θεωρείται αντισυνταγματική “ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ”.

    Ζω για την ημέρα, που ΔΕΝ θα ορκιστεί η Βουλή από τον Αρχιεπίσκοπο, που ΔΕΝ θα ορκίζονται οι στρατιώτες ενώπιων παπάδων, που ΔΕΝ θα ορκίζεσαι στο δικαστήριο στο Ευαγγέλιο, που ΔΕΝ θα γίνεται εμδομαδιαία κατήχηση στην ενορία σε όλα τα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, που ΔΕΝ θα γίνεται προσευχή στα σχολεία, που ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ και που ΘΑ ΚΟΠΟΥΝ ΟΙ ΠΑΠΑΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ!

    Άντε ζωή σε λόγου μας!

  9. cpil says:

    Με κάλυψες πλήρως.

  10. Pingback: Κάτι διαφορετικό… at cpil.info

  11. Vagelis says:

    @Nicolas + Panagiotis: Μακάρι να σκεφτόταν περισσότερα άτομα έτσι, και ακόμα χειρότερα μακάρι να υπήρχε κάποιος που να μην κινδύνευε με κάψιμο αν τα έλεγε σε εκπομπή πανελλαδικής εμβέλειας… μήπως όντως ζούμε την δικτατορία της αφελούς πλειοψηφίας ;

  12. mrpc says:

    Ρίξε μια ματιά σε αυτό:
    http://www.nikaria.gr/story26-881.html

  13. Με θρησκευτικο ή με πολιτικο είπαμε χρυσα μου?(για να δικηγοροδιαβολισω λιγο επαναστατημενα μου νιατα;-P).Η μεγαλη εξουσια στην Ελλαδα ειναι οι οικογενειες του καθενος μας.Καλομαθημενοι οι περισσοτεροι απο εμας,κακομαθημενοι και επεμβατικοι οι περισσοτεροι απο αυτους,πορευομαστε εν mommie and daddie dearest τις ευλογιες,για να κρατηθουν και οι αναλογιες;-)Εδω χρειαζεται μια επ-ανασταση για να ξεμαμοθρεφτουμε (και η εκκλησια μια μεγαλη οικογενεια ειναι αλλωστε)

  14. Vagelis says:

    Έχει μια συνέχεια και αυτή η άποψη, δεν είναι καθολική στα μάτια μου, αλλά μεγάλος μέρος της κοινωνίας είναι υπό καθεστώς πατριαρχίας ή μητριαρχίας. Ίσως είναι απόρροια του γνωστού “Έλληνα-προέδρου” και της ανάγκης του για έλεγχο άλλων ή ακόμα και να ελέγχεται.
    Όπως έχω πει άλλωστε οι Έλληνες αρέσκονται στο να ψηφίζουν βασιλιά, η διάσταση που περιγράφεις καλύπτει και αυτή την συμπεριφορά.

  15. themos says:

    Μια κηδεία τουλάχιστον δεν έχει κανένα ουσιαστικό αντίκτυπο. Υπάρχουν όμως άλλα πράγματα που θα μπορούσαν να αλλάξουν άμεσα, όπως πχ το απαράδεκτο brainwashing με την πρωινή προσευχή στα σχολεία.

  16. theotzimos says:

    Κάτι παρόμοιο πήγα να γράψω στο μπλόγκ μου Παναγιώτη και ήθελα πραγματικά να το κάνω. Είδα όμως το πόστ σου και τότε λέω με πρόλαβες. Μα είναι δυνατόν αρχηγός της εκκλησίας, αρχηγός και κράτους; Πρώτα απ’ όλα δεν ήταν της Κρήτης αρχιεπίσκοπος. Και η Κρήτη κομμάτι της Ελλάδος είναι! Άρα αυτό από μόνο του τα λέει όλα! Δεν εκπροσωπεί αν θέλετε όλους τους πιστούς ανά την Ελλάδα. Κι έπειτα σε ένα κράτος το οποίο θέλει να λέγεται πολυσυλλεκτικό, δεν επιτρέπονται τέτοια πράγματα! Δεν εκπροσωπούσε επίσης τους μουσουλάμνους Έλληνες της Ξάνθης για παράδειγμα… Πολλούς δεν εκπροσωπούσε. Μια όμως πολιτική ηγεσία εκπροσωπεί το σύνολο της κοινωνίας, ασχέτως ποσοστών…Στην εξωτερική πολιτική ας πούμε εκπροσωπεί αυτό που λέγεται Ελλάδα συνοχικά… Οπότε τελείως άτοπη κατά την γνώμη μου η τήρηση αυτού του πρωτοκόλλου… Θα μπορούσα να εκφέρω πολλά επιχειρήματα φαντάζομαι ακόμα…

  17. klou says:

    Παρόλαυτα, δεν επέλεξε η εκκλησία να ταφεί ο Χριστόδουλος με τιμές αρχηγού κράτους, αλλά ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έβγαλε σχετικό διάταγμα.
    Ζούμε στην εποχή της δικτακτορίας της αφελούς πλειοψηφίας; Να παρακαλάτε να μην έρθει άλλη εποχή, γιατί ο μόνος τρόπος να μην κυβερνά η αφελής πλειοψηφία, είναι η χούντα.
    Επίσης, σκεφτείτε ότι το μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπων που ζούν σ’αυτόν τον τόπο, θεωρούσαν ώς πνευματικό τους ηγέτη τον Χριστόδουλο.
    Aν είχα κι εγώ 7-8 εκατομμύρια συνδρομητές στο blog μου και έφευγα για τον άλλον κόσμο, θα μου οφείλατε να ταφώ σαν βασιλιάς του internet :p Με τον δικό μας βέβαια τρόπο.
    Αντί για κανονιοβολισμούς, θα είχαμε trackbacks κτλ :p

  18. JD says:

    Συμφωνώ μαζί σου Παναγιώτη,
    Αυτό που κατάλαβα εγώ από όσα είδα αυτές τις ημέρες ήταν μία επίδειξη δύναμης της εκκλησίας με την ανοχή της επίσημης πολιτείας. Για να μην αναφερθώ στις μπούρδες που είπε και ο Άνθιμος στο λόγο (τύπου Φιντέλ Κάστρο που λέει και ο pitsirikos) παίζοντάς το «πατερούλης» στην πολιτεία και το «ποίμνιο»

    Τη καλημέρα μου

  19. gpapoul says:

    Γενικά πάντως, όλη αυτή η εικόνα με το άρμα στις κηδείες, ακόμη και πολιτικών προσώπων, είναι αντιαισθητική. Πόσο μάλλον για ανθρώπους της πίστης και των θρησκειών. Σίγουρα κάτι θα συμβολίζει, αλλά δεν έχει καμία σχέση με αυτό που θα έπρεπε να καταλαβαίνουν από τον θάνατο (ματαιότητα, ταπεινότητα κλπ) όσοι παραμένουν εν ζωή. Όσο για τις τιμές των “σπουδαίων”, νομίζω ότι η μια ώρα της κηδείας δεν σημαίνει τίποτα, μπροστά το μεγάλο έργο ή τη φήμη που έχουν αφήσει, οπότε υπάρχει όλος ο χρόνος και οι ευκαιρίες να τιμηθούν με διάφορους τρόπους-και όχι κατ’ ανάγκη δημοσία δαπάνη.

  20. τέλσον says:

    Συμφωνώ με την πλειοψηφία των απόψεων που έχουν αναφερθεί παραπάνω, μα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ομογένεια της Ελλάδος ως κράτος βασίστηκε στο τρίπτυχο “Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια”. (Παναγιώτη μόλις κέρδισες πάνω απο 2κ χιτς από το ΛΑ.Ο.Σ. μόνο και μόνο για την πρόταση που έχω γράψει :P)

    Η απόφαση του όποιου Προέδρου της Δημοκρατίας να κηδεύσει τον Αρχιεπίσκοπο με τιμές Αρχηγού Κράτους έχει πιθανό πολιτική σκοπιμότητα να μαζέψει τους “χριστιανούς” με τον ιδιο τρόπο που έκανε και ο Καρατζαφέρης. Να δεις που θα το αναφέρουν το πόσο θρησκοι είναι και πόσο σέβονται την Εκκλησία. Όσο απίθανο και αν ακούγεται, πολλοί παπάδες είναι δημαγωγοί και σε ένα τέτοιο ποιμνείο (έτσι γράφετε αυτό; ) μια καλή σχέση με την εκκλησία σημαίνει και έξτρα σταυρούς στις επόμενες εκλογές… μόνο που αυτοί που τους δίνουν είναι και αυτοί που τους κουβαλάν και στην πλάτη.

    Μιλάμε για μιά θεατρινικότητα μιας Εκκλησίας που μιλάει για αγάπη, για μοιρασία, για αλλήλους, για χαμηλούς τόνους, για προσέγκιση του Θεου με την προσευχή και το πνεύμα…

    Αν θέλαμε να μιλήσουμε για Χριστιανισμό, η Εκκλησία θα έπρεπε να κηδέψει τον Αρχηγό της με ταπεινότητα και μετριοφροσύνη, σε κύκλο κλειστο (διοτι ΘΡΗΝΕΙ!), ΟΧΙ με λαμπιόνια και φέιγ βολάν. Θα έπρεπε να είναι σε πλήρη κατάνυξη και προσευχή με κλειστά στόματα και δάκρυα στα μάτια, ΟΧΙ να βγαίνουν σε κανάλια δήθεν για να μιλήσουν για τον Παναγιότατο (μη γ****ω) και να πάιζουν το δικό τους επικοινωνιακό παιχνίδι.

    Σκέφτομαι μιά ατάκα σε ένα βινίλιο που έχω στο σπίτι:

    …ήθελα να κατέβει ο Χριστός στην Γη, για να δω το τρόμο ζωγραφισμένο στα πρόσωπα όλων των παπάδων…

    και έχουν ΤΟΣΟ μα ΤΟΣΟ δικιο αυτοί οι πανκιδες.

  21. streamkid says:

    ΤΡΑΓΟδια

  22. panagiotis says:

    Ειστε ολοι μαγαααααλοι υποκριτες,ακομα και νεκρος σας ενοχλει ο Χριστοδουλος.Τετοια ανθρωπακια ειστε.Μιζεροι κολο-νεοελληνες σας σιχαινομαι,ουστ.

  23. panagiotis says:

    αντε ρε καραγκιοζηδες

  24. hellas says:

    opoios milaei gia thn Ellada k gia ton xristianismo
    einai opis8odromikos k syntiritikos.
    opoios kaiei thn shmaia
    einai proodeftikos einai maxhths.
    Autoi oi xrhmatodotoumenoi fasarsides
    einai palikaria k agwnistes.
    autoi poy vlepoyn skotadismo sautous pou lene ,
    AGAPA TON PLHSION SOU
    einai oi an8rwpoi ths epoxhs.
    to mualo sas den mporei na xwresei kati toso fanero.
    eseis kserete to aurio,
    kserete ti egine prin 2 xiliades xronia,
    arnhste oti eidan kapoioi poy ta zhsan,
    den peirazei eseis eiste poio eksupnei……
    PANTOGNWSTES

  25. Panayotis says:

    @hellas: Σε παρακαλώ, γράφε στα Ελληνικά, δεν καταλαβαίνουμε τι γράφεις. Τί γλώσσα είναι αυτή;

  26. Παναγιώτη νομίζω ότι έχεις πιάσει το θέμα λάθος.

    Οι αντιρρήσεις και οι επισημάνσεις μου:
    1ο Ο κιλλίβαντας πυροβόλου ΔΕΝ είναι πολεμικό όπλο. Ο σωλήνας του πυροβόλου είναι!

    2ο. Καλώς ή κακώς έχει καθιερωθεί ο κιλλίβαντας σαν το μέσο πάνω στο οποίο βρίσκεται το φέρετρο αρχηγών κρατών κατά το τελετουργικό ταφής ( Είναι δηλαδή πρωτόκολλο)

    3ο Αλήθεια θυμάσε ότι και ο Ανδρέας Παπανδρέου είχε την ίδια μεταχείρηση ( δηλ. και αυτός σε κιλλίβαντα πυροβόλου)… Γιατί το αναφέρω; Απλά ποσο ειρωνικό ήταν για έναν άνθρωπο που ανήκε ηλικιακά στην γενιά της Αλβανίας και όταν οι συνομήλικοι του ήταν στα βουνά εκείνος “μελετούσε” στην Αμερική ( όπως ακριβώς κατηγορούσαν τον Χριστόδουλο)

    4ο. Αν επιμείνεις στον συμβολισμό , θυμήσου ότι και η Μελίνα έιχε την ίδια τιμή. Πρόσωπο του Πολιτισμού η ίδια….

    Το θέμα είναι ο διαχωρισμός Κράτους – Εκκλησίας. Και ναί εκέι σηκώνει μεγάλη ΜΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ συζήτηση! Όχι όμως με τους όρους που μερικοί μερικοί “διανοούμενοι” της αριστεράς συνήθως, με σοφιστικού τύπου επιχειρήματα προσπαθούν να επιβάλουν.

    Θα συμφωνήω ότι η Εκκλησία έχει στην Ελλάδα μεγάλη εξουσία. Το ίδιο όμως δεν συμβαίνει και στις καθολικές χώρες? Άρα δεν είναι ίδιον της Ελλάδας αυτό.
    Δες επίσης πώς η πολιτική ηγεσία ΟΛΩΝ των κομμάτων ( εξαιρείται το ΚΚΕ που βρίσκεται στον δικό του αυτιστικό κόσμο) χρησιμοποιεί την επιρροή της Εκκλησίας στο πολιτικό γίγνεσθαι.

    Αλήθεια ποιός θα χάσει από έναν διαχωρισμό Εκκλησίας Κράτους?
    Κάτι μου λέει ότι ο χαμένος δεν θα είναι η Εκκλησία. Η γύμνια του Ελληνικού κράτους θα φανεί ακόμα πιο έντονη πιστεύω…

    Μην μπαίνουμε στην παγίδα που στήνουν
    Αυτά…

  27. Panayotis says:

    @Der Freischϋtz
    Διάβασες το κείμενό μου κάπως διαγώνια… Το άρθρο έχει μία και μοναδική προτροπή. Αυτή δεν απευθύνεται ούτε στο κράτος, ούτε στους πολίτες, αλλά στην Εκκλησία.

    Λέω ότι ελπίζω στο μέλλον η Εκκλησία ΝΑ ΜΗΝ ΔΕΧΘΕΙ τις τιμές αρχηγού κράτους για τον αρχιεπίσκοπό της. Η Ορθόδοξη Εκκλησία που εγώ θα σεβόμουν θα θεωρούσε ΒΛΑΣΦΗΜΟ το να αποδοθούν τιμές αρχηγού κοσμικού κράτους στον προκαθήμενό της.

    Προφανώς για κάποιους πιστούς, το ότι τα ίδια κάνουν και οι Καθολικοί και οι Μουσουλμάνοι είναι μία ικανή δικαιολογία -εμένα δεν μου κάνει.

    (μπορώ να σου γράψω και για τα άλλα που λες, αλλά είναι επουσιώδη όπως λές και εσύ στο σχόλιό σου, οπότε ας τα αφήσουμε).

    Όσο για τον διαχωρισμό… Νομίζω ότι θα μπορέσω να ζήσω μία χαρά σε ένα κράτος όπου τις άδειες για χτίσιμο τις εκδίδει μόνο η πολεοδομία (και όχι και η εκκλησία)

  28. Nikolas says:

    @Der Freischϋtz

    Γιατί προυποθέτεις, ότι ο διαχωρισμός Εκκλησίας – Κράτους, πρέπει να έχει κάποιον χαμένο; Γιατί αντιθέτως να μην έχει μόνο κερδισμένους;

    Σε κάθε περίπτωση, ξεκόλα από την παρωχυμένη άποψη πως “η Ελλάδα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Ορθόδοξη πίστη”, γιατί ξέρω πολλούς Έλληνες που είναι Εβραίοι, Καθολικοί, Μουσουλμάνοι, Βουδιστές ή ΤΙΠΟΤΑ.

    Όταν θα φτάσουμε στο σημείο, το μόνο που θα μας καθορίζει ως έθνος, να είναι το θρήσκευμα (και συγκεκριμένα η Ορθοδοξία), τότε θα έχουμε ήδη απολέσει τη ταυτότητά μας!

    Η Εκκλησία, έχει άλλο ρόλο και σίγουρα αυτός δεν έχει να κάνει ούτε με ταυτότητες, ούτε με εξωτερική πολιτική, ούτε με την παιδεία, ούτε με τα δικαστήρια, ούτε με το στρατό.

    Τον αν επηρεάζει ή όχι το πολιτικό γίγνεσθαι δεν νομιμοποιεί τις παρεμβάσεις της, απλά επιβεβαιώνει την ανάγκη για διαχωρισμό.

    Ο μόνος χαμένος που θα υπάρχει ΟΤΑΝ γίνει ο διαχωρισμός, θα είναι όλοι αυτοί που αποζητούν διευκολύνσεις και οικονομικά οφέλη διαμέσου, ενός οργάνου -υποτίθεται- πνευματικού!!!

    Ποιός είναι ο τελώνης και ο φαρισαίος σε αυτή τη περίπτωση;!

    Είτε σου αρέσει, είτε όχι, η Εκκλησία, δεν είναι παρά ένα σωματείο με πολλά μέλη, ένα loby, το οποίο έχει καταφέρει και μας κάθετε στο σβέρκο και τολμά να εκφέρει άποψη για θέματα που όσο και να ψάξουν στις Αγίες Γραφές, δεν πρόκειται να βρούν τη παραμικρή αναφορά ή παραβολή. Το γελοίο είναι ότι το συγκεκριμένο loby το έχουμε νομιμοποιήσει και το δεχόμαστε.

    Και για να κλείσω όπως και ο Παναγιώτης, νομίζω ότι θα μπορούσα να ζήσω ΥΠΕΡΟΧΑ σε ένα κράτος που ο ιερέας ΔΕΝ πληρώνεται από τους φόρους ΜΟΥ!!!

  29. @ vraypan
    Η έναρξη του post σου ήταν πώς η θρησκεία ( τονίζω ότι η Ελλαδική εκκλησία είναι ένα σύστημα εξουσίας δεν είναι θρησκεία) του “αγαπάτε αλλήλους” θεωρεί τιμητικό ( η Πολιτεία αποδίδει τιμές στον νεκρό που προσωποποιεί έναν σημαντικό θεσμό της χώρας, δεν το απάιτησε η Εκκλησία)σε ένα πολεμικό όπλο ( νόμιζω το επιθετο “πολεμικό” σε ένα κιλλίβαντα δεν ταιριάζει..)

    Η απόδωση τιμών αρχηγού κράτους κατα την κηδεία κάποιου είναι η ανώτατη εκδήλωση τιμής από την Πολιτεία.
    Νομίζω καταλαβαίνεις ότι στην περίπτωση που συζητάμε οι τιμές αποδίδονται από την Πολιτεία στον θεσμό του Προκαθήμενου της Ελλαδικής Εκκλησίας.
    Πραγματικά θα ήθελα να μου εξηγήσεις πού είναι η ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ σε μία τέτοια αποδοχή από την μεριά της Εκκλησίας.

    Σύμφωνα με το σκεπτικό σου ή Εκκλησία πρέπει να απορρίψει κάθε εκδήλωσή της με κοσμικούς όρους.

    @ Nikolas
    Στο ερώτημά σου… Πιστεύω ότι όταν ο καθένας περιχαρακώνει το τσιφλίκι του τότε σε μία οργανωμένη κοινωνία ΟΛΟΙ χάνουν!

    Θεωρώ ότι είναι ρηχός λαϊκισμός επειδή γνωρίζεις “πολλους “Ελληνες που είναι Εβραίοι, Καθολικοί, Μουσουλμάνοι, Βουδιστές ή ΤΙΠΟΤΑ.” να απορρίπτεις με περισσή ευκολία ότι ο Ελληνισμός είναι συνδεδεμένος με την Ορθοδοξία. Καλώς ή καλώς είναι φίλε μου. Τι να κάνουμε? Αν εσύ θέλεις να κλείσεις τα μάτια σε αυτό το γεγονός δικαίωμά σου.
    (Παρεπιπτόντως… Έλληνες Βουδιστές που στην ευχή γνώρισες???!!!)

    Ναι, η Εκκλησία έχει άλλο ρόλο Στο συγκεκριμένο συμφωνούμε. Ναι πρέπει να συζητηθεί ο διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας και οι προϋποθέσεις της ( Π.χ αν γίνει κάτι τέτοιο θα ήθελα η Εκκλησία να επιτρέπετε να έχει τα δικά της σχολεία ας πούμε όπως έιναι τα σχολεία των Ιησουιτών στην Γαλλία)
    Ωστόσο ξεχνάς ότι η όλη συζήτηση ξεκίνησε από το ζήτημα ταυτοτήτων – που βλακωδώς ένα σύστημα εξουσίας (κοσμικό ) προχώρησε σε μέτρα που φάνηκε να θίγουν ένα άλλο σύστημα εξουσίας (εκκλησιαστικό). Και επίσης ξεχνάς κάτι ΠΟΛΥ βασικό.
    Ο μέσος ΄Ελληνας θέλει η Εκκλησία να έχει άποψη για ζητήματα που τον απασχολούν. Δεν εξετάζω αν είναι καλό ή κακό αλλά έτσι είναι! Αν τολμά η Πολιτεία ας προχωρήσει σε δημοψήφισμα και ας ακούσουμε την φωνή του «κυρίαρχου» λαού. Ίσως εκπλαγούμε.

    Γράφεις. «Το γελοίο είναι ότι το συγκεκριμένο loby το έχουμε νομιμοποιήσει και το δεχόμαστε».
    Επαναλαμβάνω, Η Ελλαδική Εκκλησία ΔΕΝ είναι λόμπυ. Είναι σύστημα εξουσίας με συγκεκριμένη αποστολή , κανόνες και ακροατήριο (πιστούς) . Οι πιστοί δεν είναι μονοδιάστατα όντα και οι ζωές τους έχουν και άλλες εκφάνσεις πέραν των θρησκευτικών.
    Η νομιμοποίηση και η αποδοχή –όπως αναφέρεις – δεν έγινε σε μία νύχτα μέσα … μην τρελαθούμε ! Είναι ΚΑΙ συνταγματικά κατοχυρωμένη ΚΑΙ ιστορικά αποδεδειγμένη! Η Εκκλησία έχει πολλάκις πληρώσει το τίμημα για να διεκδικήσει – και κερδίσει – αυτή την αποδοχή. Αν αυτό στα δικά σου μάτια είναι γελοίο τότε τι να πω?

    @ vrypan & Nikolas
    Προσωπικά θα ήμουν ευτυχέστερος αν ζούσα σε ένα κράτος που τα κόμματα έβρισκαν τους δικούς τους πόρους (και τους δημοσιοποιούσαν) αντί να ροκανίζουν από τον δημόσιο προϋπολογισμό – δηλαδή τους φόρους μου – ( και όχι μόνο) για να προωθήσουν την προπαγάνδα τους και τα πρόσωπα που οι εκάστοτε μηχανισμοί τους ( Βλ. κομματική νομενκλατούρα) επιλέγουν.
    Τουλάχιστον από τον παπά της ενορίας μου ξέρω ότι θα έχω και ένα ζεστό πιάτο φαi και ένα αυτί για να ακούσει τα βάσανά μου.

  30. vrip-id-as says:

    Der Freischϋtz λεει:
    Θεωρώ ότι είναι ρηχός λαϊκισμός επειδή γνωρίζεις “πολλους “Ελληνες που είναι Εβραίοι, Καθολικοί, Μουσουλμάνοι, Βουδιστές ή ΤΙΠΟΤΑ.” να απορρίπτεις με περισσή ευκολία ότι ο Ελληνισμός είναι συνδεδεμένος με την Ορθοδοξία. Καλώς ή καλώς είναι φίλε μου. Τι να κάνουμε? Αν εσύ θέλεις να κλείσεις τα μάτια σε αυτό το γεγονός δικαίωμά σου.

    Αρα με τιμες αρχηγου κρατους και ο αρχηγος των 12θειστων (αυτοι και αν ειναι συνδεδεμενοι με τον Ελληνισμο)?

  31. Nikolas says:

    @Der Freischϋtz
    Θεωρείς λαϊκισμό τη δική μου δήλωση, ενώ τη δική σου περί ιστορικών δεσμών της Εκκλησίας με τη ταυτότητά μας, τη θεωρεί εμπεριστατωμένη άποψη;! Με εκπλήσεις, γιατί από τα γραφόμενά σου, δείχνεις να κατέχεις μία πλήρης, αξιοπρόσεκτη και εμπεριστατωμένη άποψη σχετικά με το θέμα, ωστόσο υποκύπτεις στον μέγιστο λαϊκισμό όταν εκφράζεις και χρησιμοποιείς ώς πρωταρχικό λόγο, τη συγκεκριμένη άποψη. Με τη δική σου λογική, θα έπρεπε να είμαστε όλοι 12θειστές! Στέκεσε(στε) στο τί έκανε (που επισήμως δεν έκανε) η Εκκλησία, τα ελάχιστα τελευταία χρόνια της Τουρκοκρατίας και με αυτό το δεδομένο δεσμεύετε την πνευματική ελευθερία και την ταυτότητα ενός ολόκληρου έθνους. Αυτό αν μη τι άλλο, είναι εγωϊστικό.

    Προσωπικά, δεν εναντιώθηκα ποτέ στο ενδεχόμενο δημιουργίας ιδιωτικών σχολείων από την Εκκλησία. Για την ακρίβεια, στο Βόλο όπου μένω, υπάρχει το ιδιωτικό σχολείο της Ι.Μ. Δημητριάδος, “Άγιος Απόστολος ο Νέος”. Το θεώρησα και το θεωρώ πρωτοπορική κίνηση, ακούω – και το πιστεύω – ότι το επίπεδο εκπαίδευσης είναι υψηλό, ωστόσο ούτε το παιδί μου θα στείλω ποτέ, ούτε θα ήθελα όλα τα δημόσια σχολεία να ελέγχονται ακόμα και εν μέρει από την Εκκλησία, όπως γίνεται τώρα (βλπ. μάθημα Θρησκευτικών, Πρϊνή προσευχή, κατήχηση, κλπ.). Στο σχολείο της η Εκκλησία, ας κάνει ότι γουστάρει, στο δημόσιο, δεν έχει κανένα απολύτως λόγο. Επίσης, θα πρέπει να μη διαφωνήσει, αν έρθει η Μουσουλμανική Εκκλησία ή η Εβραϊκή Κοινότητα και δημιουργήσει Μουσουλμανικά και Εβραϊκά σχολεία αντίστοιχα. Σε αυτή τη περίπτωση, παρεμβαίνει.

    Όσο αφορά τις ταυτότητες, δεν καταλαβαίνω σε ποιόν καταλογίζεις τη βλακεία. Στο κοσμικό σύστημα εξουσίας ή στο πνευματικό; Γιατί για μένα η βλακεία είναι στο πνευματικό.

    Κανείς δεν αρνείται στην Εκκλησία να έχει λόγο. Εκεί που υπάρχει διαφωνία (τουλάχιστον όσο αφορά σ΄εμένα) είναι στα θέματα για τα οποία θα ήταν συνετό να εκφράζεται και προπάντων στην επιρροή πάνω σε αυτά που θέλει να έχει. Για παράδειγμα για το θέμα των αμβλώσεων, της δωρεάς οργάνων, των ναρκωτικών έχει μιλήσει πολύ λιγότερο (δημόσια) από ότι για το θέμα του βιβλίου της Ιστορίας, της κατάργησης των Θρησκευτικών, των ταυτοτήτων ή της δημιουργίας ναών άλλων θρησκειών. Τα μεν πρώτα είναι κοινωνικά θέματα και ακόμα και εγώ που δηλώνω άθρησκος, με ενδιαφέρει να ακούσω την άποψή της, τα δεύτερα, όμως είναι πολιτικά ζητήματα και δεν είναι σωστό να θέλει να επηρρεάσει τις εξελίξεις, με “λαοσυνάξεις” και φέιγ-βολάν.

    Όσο αφορά στον αν η Εκκλησία είναι loby ή όχι, νομίζω ότι παίζουμε με τις λέξεις, γιατί και τα loby, συστήματα εξουσίας είναι. Βέβαια, μπορεί να ορίζεις με άλλο τρόπο το loby και το σύστημα εξουσίας, αλλά και διαφορετικά ορισμένα, η Εκκλησία ως σύστημα εξουσίας, πρέπει να έχει διακριτή εξουσία. Θα είναι κοσμική/πολιτική ή πνευματική/κοινωνική. Αν επιλέγετε το δεύτερο, τότε συμφωνώ και να ξέρεις ότι ακριβώς αυτό (ο καθορισμός του είδους της εξουσίας της Εκκλησίας) είναι ο ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ!

    Τέλος, όσο αφορά στο “ροκάνισμα του δημόσιο χρήματος από τα κόμματα” δεν μπορώ να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου. Αλλά η μία “παρανομία” δεν μπορεί να νομιμοποιεί την άλλη “παρανομία”, γιατί αυτό σημαίνει ότι είμαστε ηλίθιοι! Πιστεύω ότι όσοι επιθυμούν το μισθολόγιο των ιερέων να προέρχεται μόνο από τους πόρους της Εκκλησίας, επιθυμούν ταυτόχρονα και μεγαλύτερη διαφάνεια στα οικονομικά των κομμάτων και τερματισμό της επιχορήγησής τους από το δημόσιο ταμείο.

    Εν κατακλείδι, έχω την αίσθηση ότι “συμφωνούμε στην ουσία, αλλά διαφωνούμε στη διαδικασία”. (εντάξει διαφωνούμε και στο πόσο συνέβαλε η Εκκλησία στο να διαφυλάξουμε τη ταυτότητά μας τα “δύσκολα χρόνια” της Τουρκοκρατίας, αλλά αυτό θέμα ιστορικής μελέτης και αποδοχής).

    Υ.Γ. Δεν γνωρίζω προσωπικά κάποιο Βουδιστή. Είχα δεί όμως σε μία δημοσιογραφική εκπομπή, όταν υπήρχε το θέμα των ταυτοτήτων. Σου παραθέτω και ένα link που δεν περίμενα να βρώ http://www.buddhism.gr/

  32. μιχαηλ says:

    Κωσταντινος ο Μεγας ο Πειραζων

    του εδειξε τις βιστονιδες λιμνες , τα μετοχια , τα χωραφια , τα οικοπεδα , τις καταθεσεις , τα μητροπολιτικα μεγαρα , τις μητροπολεις , τα μεγαλοπρεπα μοναστηρια , την αγια Σοφια , τις περιοπτες θεσεις , τις μητρες , τους σακκους , τους θρονους , την βασιλικη αμφιεση , και του ειπε ,ολα αυτα ειναι δικα μου , ολα αυτα θα σου τα δωσω αν πεσεις με προσκυνησεις .τοτε ο Ιησους του ειπε , υπαγε οπισω μου Κωσταντινε …

  33. μιχαηλ says:

    σιγα σιγα πεθαινουμε !